Sunday, January 10, 2010

Kak nak keluar ke?

Semalam lepas je hantar adik aku balik ke kolej dia, aku dengan Ninie pon g la dekat Mydin Mart dekat area uma kitorg tu. Aku park kereta betul betul depan Mydin tu. Lepas tu kitorg jalan plak ke bakery n TMC. Selesai je melaburkan duit dekat tempat tempat yang berkenaan kitorg pon balik la ke kereta semula. Ada la pulak 1 kete Toyota Vios kaler hitam yang da block kete aku..

Mula mula tu kitorg masuk je la dalam kete, dengan harapan tuan tanah kedaong tu datang alihkan kete dia. Tunggu punya tungga tak de seekor umat pon yang datang alihkan kete tu. Kebetulan dekat depan tu pon ada 1 kedai makan. Ada la sekumpulan jejaka yang tengah rancak berborak kat meja hujung sekali tu. Kira meja tu memang agak dekat je ngan tempat aku park kete. Diorang pon ada gak la pandang pandang ke arah kitorg ni. Diorang tumpang kesian gak gamaknya.

Patu salah sorang dari mamat kat situ bangun bila dapat kol. Dia pon mundar mandir depan kitorang sambil jawab kol tu. Patu da penat agaknya berjalan dia pon duduk dekat kerusi yang betul2 depan kete aku. Aku ni plak memang tengah baik punya kutuk tuan tanah kedaong tu. Patu tergerak plak nak kuar dari kete n g tengok kat kete tu. Mana la tau kalu2 tuan punya letak phone no ke..Tapi xde la plak. Aku pon masuk la balik dalam kete.

Lepas tu dengan selamba je mamat yang bergayut tepon tu datang ke arah aku n kuarkan 1 pertanyaan yang sangat sangat la nak buat aku cekik cekik je dia dekat situ jugak..Pertanyaan dia berbunyi begini..."Kak nak keluar ke?"

What????? Memang la aku nak keluar. Ingat aku nak buat rumah dekat situ ke? Tengah ukur tanah gamaknya..Apa ke blur sangat mamat ni. Punya la lama aku dekat dalam kete tu dan punyalah lama ko bergayut tepon depan kete aku ko bole tanya aku soalan gitu??? Wargh.....Bayangkan je la perasaan aku time tu..

Rasa nak cepuk cepuk je mamat tu..Adoi..ada gak orang yang lagi blur dari aku..Ingat aku da cukup blur da..Yang member2 mamat ni pon xreti reti ke nak bagitau mamat ni soh alih kete dia tu..Nak kata tak nampak rasanya banyak kali gak diorg pandang ke arah kete aku tu..Nak perli konon tinted kete aku gelap sgt sampai tak nampak aku ke apa?..FYI..kete aku tak tinted pon la woi..jelas dan nyata bole nampak aku kat dlm tu..Cet...

3 comments:

  1. adei..bongok gila.
    bajet kacak kot dorg tu??
    ko parking kt dpn mahbob?
    patut ko perli blk mamat tu..ckp "abes ingt sy tgh nk masak nasik ke? bodow"
    haha
    haihs~

    ReplyDelete
  2. tu la pasal...tak terkeluar da ayat masa tu..memang2..bajet kacak cam faizal tahir la..kalu kacak bole gak mintak no tepon..hahaha...

    ReplyDelete
  3. apasal tak gores n menang ajer kete dia.....hahahahaha

    ReplyDelete

~Ikut suka hati korunk la nak kata apa~