Monday, March 30, 2009

Hidup mesti positif...

Pagi ni sangat la membencikan untuk aku. Dengan keje yang berlambak ditambah pulak dengan kerenah kerenah manusia yang menyakitkan hati memang merosakkan mood aku. Tak cukup dengan tu dapat pulak IM daripada team lead yang kata hari ni kena lunch in. Aduhai. Cam nak meninggal pun ada juga mau tak nye keje banyak, siap tak boleh break lagi. Ini dah melanggar hak asasi manusia.huhu..

Jadi untuk memujuk hati yang lara ni, apa lagi yang boleh aku buat selain dari tarik nafas panjang panjang. Situasi ni buat aku berfikir yang sebagai manusia kita seharusnya lebih bersikap positif dalam berhadapan dengan kehidupan. Memang kalau nak diikutkan akal logik bila dah berhadapan dengan macam macam masalah macam mana lagi la kita nak bersikap positif kan?

Hmm dalam situasi aku tadi aku cuba katakan pada diri sendiri yang walaupun tak dapat break tapi at least lunch aku ditaja oleh company. Mcd lagi, pakai order je nak apa.hehe..Dalam keadaan aku yang memboikot barang barang dari US, kira lama gak la dah tak makan Mcd, so bila company yang bayar dapat la makan balik. Aku cuma tak nak makan sebab tak nak support diorg tapi kalau duit orang lain kira tak pelah kan.Haha..Positif diya, positif!!!

Dalam banyak keadaan memang susah nak positif kan? Ujian adalah satu cabaran dan Tuhan menguji kita mengikut daya ketahanan masing masing. Mungkin kita ni hebat agaknya sebab tu banyak dugaan yang kita dapat. Positif?? Hehe

No comments:

Post a Comment

~Ikut suka hati korunk la nak kata apa~