Tuesday, March 31, 2009

Nabi Yusuf Dan Zulaikha

Aku sangat la nak tau kisah antara Nabi Yusuf dengan Zulaikha. Ada sesiapa yang tahu kisah full? Bukannya apa bila dapat kad jemputan kawen je mesti ada satu part yang ckp " satukanlah kami seperti mana ENGKAU satukan Adam dan Hawa, Muhammad dan Khadijah serta Yusuf dan Zulaikha"

Aku tau kisah Adam dan Hawa dengan Muhammad dan Khadijah, rasanya semua pun tau kot kisah mereka. Tapi kisah Nabi Yusuf aku tak tau. Aku penasaran sangat nak tau. Aku ada baca dalam tafsir tapi kisah yang ada dalam Surah Yusuf tu macam separuh jalan je. Jadi aku tak tau apa kesudahan dia.

Ada sape sape yang tau pengakhir cerita ni? Macam mana pulak Nabi Yusuf berjodoh dengan Zulaikha. Ikut dalam tafsir kan Zulaikha tu isteri orang masa tu. Hmm tapi apa apa pun kalau pengetahuan aku ni salah aku minta maaf dulu yek. Kurang ilmu =(
Kalau ada yang tau silalah share ngan aku ek..Sangat ingin tau..huhu..

1 comment:

~Ikut suka hati korunk la nak kata apa~