Monday, March 23, 2009

Keliru?

KELIRU - Nurul & Ajai

Saban hari ku mencarimu
Semalaman ku mengenangmu
arah, resah, gelisahku
Menjadi satu

Ku tahu kau di dalam dilema
Sukar untuk buat pilihan
Jangan kau cepat berubah
Pendirian dirimu... oho...

Salahkanku... jangan salahkan ku
Kasihani aku... kau lupakan aku
Mana satu... kujadi keliru
Aku makin keliru

Dikau selalu saja begini
Aku selalu tidak mengerti
Namun ku masih percaya
Kita harus bersama

Ingin jumpa... tak ingin berjumpa
Ingin bercinta... tak ingin bercinta
Dan pintaku... beri jawapanmu
Ku tak ingin keliru
..........................................................

Semalam sambil busan busan tengok tv tiba tiba aku terdengar pulak lagu ni. Sempat senyum sorang sorang bila teringatkan sorang kawanku ni. Terus mesej dia mintak dia dengar lagu ni. Sebabnya jiwa dia pon tengah kacau fikir pasal keliru ni.hehe..Cakap pasal keliru selalunya apa yang manusia keliru ye? Pasal hati? perasaan? atau masa depan?

Banyak sebenarnya yang selalu buat manusia keliru. Kadang kadang jantina sendiri pon boleh buat manusia keliru. Yelah bila dah ramai lelaki macam perempuan dan perempuan macam lelaki tak ke kita pon jadi keliru.

Adakalanya juga kita keliru dalam membuat pilihan. Contohnya pilihan course yang kita minat bila nak masuk u. Bila dah banyak sangat course yang ditawarkan kita sendiri jadi tak tahu nak pilih yang man. Keliru dalam membuat keputusan. Salah sorang manusia yang ada masalah ni ialah adik aku sendiri. Bila time nak isi borang u mesti mintak aku yang isikan part pilih course tu. Selalu jugak aku cakap dengan dia yang nak belajar tu dia bukannya aku. Mungkin pada aku course yang aku pilih tu menarik tapi tidak pada dia. Dan mungkin juga pada aku, aku mampu bawa course yang aku pilih tapi tidak dia. Kan susah macam tu. Jadi satu kerja pulak untuk aku terangkan tentang semua semua course yang ada tu.huhu..

Dalam banyak banyak masalah keliru ni aku rasa yang paling selalu di alami oleh manusia ialah keliru tentang perasaan sendiri. Kan? Ada orang da kahwin 10 tahun pon masih keliru dengan pilihan yang dia dah buat. Betul ke orang yang aku pilih ni? betul ke keputusan aku kawen dengan dia ni? dan macam macam lagi la..

Ada baiknya kalau kita rasa keliru fikirlah betul betul sebelum buat pilihan sebab kelak yang rasa sakit adalah diri kita sendiri. Dan kalau pulak ia melibatkan orang lain akan ada pulak pihak yang turut sama merasa sakitnya. Jadi jangan hanya pentingkan diri sendiri tapi fikirkan jugak perasaan orang kedua atau ketiga yang turut sama terlibat dalam keputusan kita tu. Tak salah untuk kita keliru yang salahnya cuma tindakan kita bila berdepan dengan kekeliruan ni. Renung renungkan =)

2 comments:

  1. aish..bernas2...ak hire ko jd pakar kaunseling ak la gni diya..snang..ndak mntak khidmat ko pon snang...bler2 pon leh..sbelum tido pon smpat..kan2

    ReplyDelete
  2. Haha ye pasti aku sedia menasihat..hehe

    ReplyDelete

~Ikut suka hati korunk la nak kata apa~