Wednesday, April 22, 2009

Selamat Ulang Tahun Cintaku

Hari ni adalah hari ulang tahun buat cintaku. Seorang cinta yang amat aku sayangi. Melebihi sayangku terhadap cintaku yang lain. Dia cintaku yang pertama aku kenali. Dia cintaku yang selalu cinta pada aku. Dia cintaku yang saban hari memberi aku harapan untuk sebuah kehidupan. Dia cintaku untuk semalam, dia cintaku hari ini dan dia cintaku esok hari. Mungkin dia bukan cinta yang sempurna kerana yang sempurna itu hanya Sang Pencipta. Aku ketepikan ketidaksempurnaan itu kerana kecintaan aku terhadap cintaku.

Dia pernah berkata kepadaku, andai dia bisa berlari ke langit akan dipetiknya bintang bintang untukku. Dan hari ini biarlah dia mendengar pula jawabku. Bukan hanya bintang yang ingin aku berikan kepadanya. Bahkan bulan dan matahari juga ingin aku persembahkan untuknya. Namun aku tidak punya kuasa. Yang ada hanya cinta yang menggunung untuk dia.

Cintaku,kehidupan ini tidak seindah yang kita sangka. Ada dugaan menanti dan ada halangan yang harus ditempuhi. Sekuat mana kita diuji percayalah akan ada akhirnya. Cintaku, kamu cintaku yang paling sabar. Biar kamu sering disakiti namun kamu tetap sabar. Andai saja aku mampu sesabar kamu. Dan mungkin itu juga yang sedang aku pelajari untuk menghadapi hari hari mendatang.

Cintaku, cinta ini akan kekal abadi bersamamu. Kamu yang aku cinta dan tidak akan pernah berubah cintaku. Bahkan aku pernah bersumpah dengan nama Tuhanku, andai suatu hari nanti aku terlupa tentang kamu, aku abaikan kehadiranmu, aku rela diri ini dilaknati. Sungguh aku terlalu cinta kamu.

Selamat Ulang Tahun Mimak... Angah sayang mak sangat sangat...Semoga panjang umur dan murah rezeki. Amin...

2 comments:

~Ikut suka hati korunk la nak kata apa~